09 October 2014

Solveig delivers an update to its pioneer HEVC Video analyzer

For Immediate Release

Solveig delivers an update to its pioneer HEVC Video analyzer

Solveig Multimedia’s Zond 265, ver. 1.9 raises the bar for processing UltraHD 4K files

October 9, 2014 – Tomsk, Russia. Solveig Multimedia, a provider of video editing and analysis software, announces a new version of its Zond 265 – HEVC Video analyzer, version 1.9. The new edition of the software was primarily unveiled during the IBC 2014 exhibition in Amsterdam on September 12 – 16.

Zond 265 was the first on the market to comply with the 'High Efficiency Video Coding' (HEVC) standard, aka H.265, introduced two years ago. Since 2012 Solveig has offered a HEVC/H.265 bit stream analyzer that enabled software engineers across the globe to develop H.265-compliant software and codecs and keep up with the trend.

Features and improvements

Ver. 1.9 brings along new features:

• Optimized processing of 4K files. The new Zond 265 reveals fivefold speed-up in handling UltraHD 4K files (as tested on PC Intel Core i7-2600 3.4GHz, 16GB RAM, Windows 7 x64)
  • H.264/AVC video elementary streams are now supported in beta mode.

The improvements include:

• Compatibility with the reference software HM 14
  • CLI reports can now have CU data for entire frame as well as frame and stream statistics
  • Different stages of picture decoding in command line mode (final, after deblock, before deblock, residual, predicted) can now be saved as YUV files
  • Resizable layout. The minimal width limitation has been discarded.

Check out the entire history of changes on Solveig’s website.

Pricing and availability

The new Zond 265, ver. 1.9, is available for purchase at Solveig’s website starting at $799 excl. VAT (per single user license).

About Solveig Multimedia

Founded in 2003, Solveig Multimedia has been a leading manufacturer of digital audio, video and multimedia solutions for end users and professional developers. Solveig’s product line includes Video Splitter, HyperCam 3, Zond 265 and AVI Trimmer + MKV.

For more information, please contact:

pr@solveigmm.com

Black Friday Angebot 2020
26 November 2020 News

Black Friday ist zurück! Bis zum 4. Dezember 2020 erhalten Sie 50% Rabatt auf die meistverkauften Lösungen von SolveigMM: Video Splitter, HyperCam, WMP Trimmer Plugin und Zond 265. Beeilen Sie sich, bevor es zu spät ist! Stellen Sie Ihr ultimatives Videobearbeitungserlebnis zum halben Preis sicher. Schauen Sie sich das Angebot an!

SolveigMM hat einen Echtzeit-Decoder für Huawei P40 Pro entwickelt
20 November 2020 News

SolveigMM hat einen Echtzeit-EVC-Decoder (MPEG-5 Teil 1) entwickelt, der auf dem Huawei P40 Pro-Telefon ausgeführt werden kann. Überprüfen Sie bitte technische Details unserer Vorlage an die MPEG Oktober-Sitzung. Wir laden Sie ein, eine Demo zu beantragen.

Video Splitter 7.6 mit hoher DPI-Unterstützung
06 November 2020 News

Solveig Multimedia eröffnet den November 2020 mit einem neuen Release! Diesen Monat stellen wir ein wichtiges Update für unser Flaggschiff Video Splitter vor, Version 7.6. Die neue Edition enthält praktische Verbesserungen an der Benutzeroberfläche. Die Schnittstelle skaliert jetzt basierend auf dem DPI-Wert in Systemen mit hoher DPI. Außerdem wird die Benutzeroberfläche skaliert, wenn Sie Video Splitter zwischen Monitoren mit unterschiedlichen DPI-Werten verschieben (ab Windows 10 1703). Wir verbessern unsere Produkte basierend auf Kundenfeedback und bemühen uns, von Release zu Release eine noch bessere Benutzerfreundlichkeit zu erzielen. Schauen Sie sich die neue Version von Video Splitter an!

HyperCam 6 Release
13 May 2020 News

SolveigMM bringt Ihnen Hypercam, Version 6. Die neue Edition ist um eine wichtige Funktion erweitert: "Voice-Over" im Media Editor. Es ermöglicht Ihnen, Ihr Video mit Sprachkommentare zu versehen. Sie müssen Ihre Datei laden, die Startposition des Voice-Overs angeben und die Aufnahme starten! Lesen Sie die vollständige Anleitung. Holen Sie sich die neue HyperCam mit 10% Rabatt und teilen Sie Ihr Feedback!