09 October 2014

Solveig delivers an update to its pioneer HEVC Video analyzer

For Immediate Release

Solveig delivers an update to its pioneer HEVC Video analyzer

Solveig Multimedia’s Zond 265, ver. 1.9 raises the bar for processing UltraHD 4K files

October 9, 2014 – Tomsk, Russia. Solveig Multimedia, a provider of video editing and analysis software, announces a new version of its Zond 265 – HEVC Video analyzer, version 1.9. The new edition of the software was primarily unveiled during the IBC 2014 exhibition in Amsterdam on September 12 – 16.

Zond 265 was the first on the market to comply with the 'High Efficiency Video Coding' (HEVC) standard, aka H.265, introduced two years ago. Since 2012 Solveig has offered a HEVC/H.265 bit stream analyzer that enabled software engineers across the globe to develop H.265-compliant software and codecs and keep up with the trend.

Features and improvements

Ver. 1.9 brings along new features:

• Optimized processing of 4K files. The new Zond 265 reveals fivefold speed-up in handling UltraHD 4K files (as tested on PC Intel Core i7-2600 3.4GHz, 16GB RAM, Windows 7 x64)
  • H.264/AVC video elementary streams are now supported in beta mode.

The improvements include:

• Compatibility with the reference software HM 14
  • CLI reports can now have CU data for entire frame as well as frame and stream statistics
  • Different stages of picture decoding in command line mode (final, after deblock, before deblock, residual, predicted) can now be saved as YUV files
  • Resizable layout. The minimal width limitation has been discarded.

Check out the entire history of changes on Solveig’s website.

Pricing and availability

The new Zond 265, ver. 1.9, is available for purchase at Solveig’s website starting at $799 excl. VAT (per single user license).

About Solveig Multimedia

Founded in 2003, Solveig Multimedia has been a leading manufacturer of digital audio, video and multimedia solutions for end users and professional developers. Solveig’s product line includes Video Splitter, HyperCam 3, Zond 265 and AVI Trimmer + MKV.

For more information, please contact:

pr@solveigmm.com

Veröffentlichung von Zond 265 Version 5
31 May 2021 News

Zond 265-Upgrade veröffentlicht!

Solveig Multimedia freut sich, die Version 5 von Zond 265 präsentieren zu können, die nun die Analyse des Formats Essential Video Coding (EVC) unterstützt.

Überprüfen Sie die vollständige Liste der Funktionen und Änderungen im Versionsverlauf und besuchen Sie die Zond 265-Seite, um die Demoversion herunterzuladen.

Bitte überprüfen Sie das andere EVC-bezogene Projekt von uns: Echtzeit-EVC-Decoder und -Player für Huawei P40 Pro mobile.

Verbesserungen am Echtzeit-EVC-Decoder für Huawei P40 Pro
26 May 2021 News

SolveigMM aktualisiert weiterhin den Echtzeit-EVC-Decoder (MPEG-5 Teil 1) für das Huawei P40 Pro-Telefon. Der Decoder ist jetzt bis zu 50% schneller als seine Vorgängerversion. Siehe den detaillierten Bericht über die Verbesserungen, die in der zweiten Entwicklungsphase im Vergleich zur vorherigen Phase erzielt wurden.

Fühlen Sie sich frei, eine Demo zu beantragen.

Valentinstag 2021
14 February 2021 News

Valentinstag kommt!

Schenken Sie sich und Ihren Lieben ein besonderes Geschenk mit einem Rabatt von 40% von uns. Nur vom 14. bis 16. Februar erhalten Sie 40% Rabatt auf die meistverkauften Produkte für Privat- und Geschäftskunden - Video Splitter, HyperCam und WMP Trimmer Plugin!

Weihnachtsverkauf 2021
24 December 2020 News

Solveig Multimedia lädt Sie ein, Weihnachten und Neujahr mit uns zu feiern!

Vom 24. Dezember 2020 bis zum 24. Januar 2021 bieten wir einen Weihnachtsverkauf mit 35% Rabatt auf unsere Produkte an: Video Splitter, HyperCam, WMP Trimmer Plugin und Zond 265. Wir wünschen Ihnen Frohe Weihnachten und ein gutes neues Jahr. Mögen Ihre Familie und Freunde bei guter Gesundheit bleiben!