04 April 2018

ZOND 265 Incorporates the Netflix VMAF Metric for Quality Estimation

TOMSK, Russia, April 04, 2018

The new edition of HEVC video analyzer Zond 4.1 incorporates the Netflix VMAF metric for quality estimation

Solveig Multimedia, a leader in video editing and customizable multimedia, announces a new edition of its Zond 265 – HEVC Video analyzer, version 4.1. Solveig Multimedia and its partner nablet will showcase the new software and functionality at NAB Show in Las Vegas on April 9–12, 2018 (booth SU13713).

For over five years, Zond 265 has been the best-in-class tool for analyzing the 'High Efficiency Video Coding' (HEVC/H.265) standard. SolveigMM empowers software developers with a HEVC bit stream analyzer – instrumental to design and implementation of H.265-compliant codecs. The software reveals NAL information, frames types, frames sizes, time stamps, decoding/display order counters, bits distribution between frame elements, coding units data and more details.

Zond 4.1 now supports the Netflix's Video Multi-method Assessment Fusion (VMAF) metric for quality estimation. The software leverages VMAF to compare an original YUV file with a preloaded video file. Correlating with human perception, this metric enables more precise video assessment after compression. Since relying on manual visual testing at all times proves unrealistic, VMAF attempts to address the issue by utilizing samples from Netflix content to help design and validate the algorithms.

The latest Zond edition comes on the heels of a major update – version 4 – that greatly expanded the product’s compatibility matrix. The novelties of Zond 265 v4 encompassed

• AOMedia Video 1 (AV1) codec support in WebM format
  • MPEG-2 codec support as video elementary stream
  • Twitch and YouTube streaming of game sessions or video blogs
  • HEVC Screen Content Coding Extension (SCC) support, and more.

Pricing and availability
The new Zond 265, ver. 4.1, is available for purchase at Solveig’s website starting at $1390 excl. VAT (per single user license).

The review how to use VMAF in ZOND:

About Solveig Multimedia
Founded in 2003, Solveig Multimedia has been a leading manufacturer of digital audio, video and multimedia solutions for end users and professional developers. Solveig’s product line includes Video Splitter, HyperCam, Zond 265 and AVI Trimmer + MKV.

For more information please contact:

pr@solveigmm.com

Black Friday Angebot 2020
26 November 2020 News

Black Friday ist zurück! Bis zum 4. Dezember 2020 erhalten Sie 50% Rabatt auf die meistverkauften Lösungen von SolveigMM: Video Splitter, HyperCam, WMP Trimmer Plugin und Zond 265. Beeilen Sie sich, bevor es zu spät ist! Stellen Sie Ihr ultimatives Videobearbeitungserlebnis zum halben Preis sicher. Schauen Sie sich das Angebot an!

SolveigMM hat einen Echtzeit-Decoder für Huawei P40 Pro entwickelt
20 November 2020 News

SolveigMM hat einen Echtzeit-EVC-Decoder (MPEG-5 Teil 1) entwickelt, der auf dem Huawei P40 Pro-Telefon ausgeführt werden kann. Überprüfen Sie bitte technische Details unserer Vorlage an die MPEG Oktober-Sitzung. Wir laden Sie ein, eine Demo zu beantragen.

Video Splitter 7.6 mit hoher DPI-Unterstützung
06 November 2020 News

Solveig Multimedia eröffnet den November 2020 mit einem neuen Release! Diesen Monat stellen wir ein wichtiges Update für unser Flaggschiff Video Splitter vor, Version 7.6. Die neue Edition enthält praktische Verbesserungen an der Benutzeroberfläche. Die Schnittstelle skaliert jetzt basierend auf dem DPI-Wert in Systemen mit hoher DPI. Außerdem wird die Benutzeroberfläche skaliert, wenn Sie Video Splitter zwischen Monitoren mit unterschiedlichen DPI-Werten verschieben (ab Windows 10 1703). Wir verbessern unsere Produkte basierend auf Kundenfeedback und bemühen uns, von Release zu Release eine noch bessere Benutzerfreundlichkeit zu erzielen. Schauen Sie sich die neue Version von Video Splitter an!

HyperCam 6 Release
13 May 2020 News

SolveigMM bringt Ihnen Hypercam, Version 6. Die neue Edition ist um eine wichtige Funktion erweitert: "Voice-Over" im Media Editor. Es ermöglicht Ihnen, Ihr Video mit Sprachkommentare zu versehen. Sie müssen Ihre Datei laden, die Startposition des Voice-Overs angeben und die Aufnahme starten! Lesen Sie die vollständige Anleitung. Holen Sie sich die neue HyperCam mit 10% Rabatt und teilen Sie Ihr Feedback!