04 April 2018

ZOND 265 Incorporates the Netflix VMAF Metric for Quality Estimation

TOMSK, Russia, April 04, 2018

The new edition of HEVC video analyzer Zond 4.1 incorporates the Netflix VMAF metric for quality estimation

Solveig Multimedia, a leader in video editing and customizable multimedia, announces a new edition of its Zond 265 – HEVC Video analyzer, version 4.1. Solveig Multimedia and its partner nablet will showcase the new software and functionality at NAB Show in Las Vegas on April 9–12, 2018 (booth SU13713).

For over five years, Zond 265 has been the best-in-class tool for analyzing the 'High Efficiency Video Coding' (HEVC/H.265) standard. SolveigMM empowers software developers with a HEVC bit stream analyzer – instrumental to design and implementation of H.265-compliant codecs. The software reveals NAL information, frames types, frames sizes, time stamps, decoding/display order counters, bits distribution between frame elements, coding units data and more details.

Zond 4.1 now supports the Netflix's Video Multi-method Assessment Fusion (VMAF) metric for quality estimation. The software leverages VMAF to compare an original YUV file with a preloaded video file. Correlating with human perception, this metric enables more precise video assessment after compression. Since relying on manual visual testing at all times proves unrealistic, VMAF attempts to address the issue by utilizing samples from Netflix content to help design and validate the algorithms.

The latest Zond edition comes on the heels of a major update – version 4 – that greatly expanded the product’s compatibility matrix. The novelties of Zond 265 v4 encompassed

• AOMedia Video 1 (AV1) codec support in WebM format
  • MPEG-2 codec support as video elementary stream
  • Twitch and YouTube streaming of game sessions or video blogs
  • HEVC Screen Content Coding Extension (SCC) support, and more.

Pricing and availability
The new Zond 265, ver. 4.1, is available for purchase at Solveig’s website starting at $1390 excl. VAT (per single user license).

The review how to use VMAF in ZOND:

About Solveig Multimedia
Founded in 2003, Solveig Multimedia has been a leading manufacturer of digital audio, video and multimedia solutions for end users and professional developers. Solveig’s product line includes Video Splitter, HyperCam, Zond 265 and AVI Trimmer + MKV.

For more information please contact:

pr@solveigmm.com

SolveigMM Weihnachtsverkaufs 2021
21 December 2021 News

Das Jahr neigt sich dem Ende zu und wir blicken auf das Jahr zurück, und wir möchten Ihnen dafür danken, dass Sie das ganze Jahr über bei uns sind.
Wir geben den Start eines großen Weihnachtsverkaufs bekannt! Holen Sie sich alle unsere beliebten Produkte mit 40% Rabatt: Video Splitter, HyperCam, WMP Trimmer Plugin und Zond 265!
Angebot gültig bis 21. Januar 2022.
Wir wünschen Ihnen und Ihrer Familie ein besinnliches Weihnachtsfest und ein gesundes und glückliches neues Jahr!
Möge Ihr Weihnachtsfest warm, fröhlich und voller Festlichkeiten sein!

Black Friday 2021
25 November 2021 News

Der Black Friday steht vor der Tür, daher hier einige bemerkenswerte Informationen für Sie, damit Sie diese absolut einzigartigen Angebote zu unseren meistverkauften Produkten nicht verpassen.

Falls Sie zögern, unsere erstklassigen Bestseller-Produkte Zond 265, WMP Trimmer Plugin, Video Splitter, HyperCam zu kaufen, ist die beste Zeit, sie zu kaufen, zwischen dem 26. November und dem 3. Dezember. Wir haben einen soliden Plan, um unsere Kunden mit massiven 50% Rabatt zu verwöhnen!

Solveig Multimedia auf der CABSAT 2021
19 October 2021 News

Gute Nachrichten! Solveig Multimedia stellt vom 26. bis 28. Oktober auf der CABSAT 2021 in Dubai im World Trade Center aus.

Besuchen Sie unseren Stand Nr. PD-22 und informieren Sie sich über unsere neuesten Projekte und Lösungen, wie den HTML5 Video Editor, das brandneue Produkt, das Online-Videobearbeitung mit Übergängen, Textüberlagerung, Voice-Over und intelligentem Rendering bietet.

Der einzige Online-Editor mit Smart Rendering arbeitet mit Frame-Genauigkeit und bietet keinen Qualitätsverlust während der Bearbeitung. Es ermöglicht die Bearbeitung des Videos und die sofortige Vorschau der Änderungen, das Zusammenfügen mehrerer Clips zu einem einzigen Video, das Hinzufügen von Text, Musik und Übergängen zum Video.

Besuchen Sie den offiziellen Bereich des Unternehmens auf der Messe-Website für weitere Informationen. Kommen Sie und sehen Sie den Editor selbst!

EVC-Update auf ETM-Version 7.3 in Zond 265
07 September 2021 News

Solveig Multimedia arbeitet an der Erforschung und Integration des EVC-Standards: Zond 265 war für die Kompatibilität mit der neuesten ETM v.7.3 EVC-Referenzsoftware aktualisiert. EVC-Unterstützung wurde auch der Mac OS- und Linux-Version von Zond 265 hinzugefügt. Bitte überprüfen Sie die vollständige Liste der Änderungen und probieren Sie die aktualisierte Version von Zond 265 aus.