12 April 2017

Solveig Multimedia unleashes Video Splitter for MacOS

For Immediate Release

Solveig Multimedia unleashes Video Splitter for MacOS

Lossless video editing with frame accuracy is now available to Apple users across the globe at a minimal cost.

APRIL 12, 2017. SolveigMM, a cutting-edge video editing technology vendor, presents its flagship Video Splitter now available to MacOS users at the Apple App Store. Like Windows users, Apple fans can now leverage the Splitter functionality to remove unwanted or save the desired fragments with just a few mouse clicks. The Mac version comes handy with an intuitive user-friendly interface revamped for the respective OS.

The key features of Video Splitter for Mac include:

•    Frame accurate editing of MP4 AVC
•    Selection of multiple intervals in a single file
•    Visual timeline with thumbnails and audio wave

Apple computer fans can now enjoy top output quality at a very reasonable price. The product is available in App Store for just $19.99. For more product information, please visit the SolveigMM website.

The new release comes on the heels of a recent Video Splitter award. The Windows-based version was named the Best 2016 Software by PC Magazine (Russian Edition). As always, the product received well-deserved kudos from the reviewers for its 99,99% editing accuracy and cost-efficiency against a whole lot of competing solutions. With the PCMag award behind the belt, Splitter was placed high in the rating of the most influential tech developments in their specific market segments.

About Solveig Multimedia

Founded in 2003, Solveig Multimedia is a leading manufacturer of digital audio, video and multimedia solutions for end users and professional developers. The SolveigMM product line includes Video Splitter, HyperCam, Zond 265 and AVI Trimmer+.

For more information please contact:

pr@solveigmm.com

Black Friday Angebot 2020
26 November 2020 News

Black Friday ist zurück! Bis zum 4. Dezember 2020 erhalten Sie 50% Rabatt auf die meistverkauften Lösungen von SolveigMM: Video Splitter, HyperCam, WMP Trimmer Plugin und Zond 265. Beeilen Sie sich, bevor es zu spät ist! Stellen Sie Ihr ultimatives Videobearbeitungserlebnis zum halben Preis sicher. Schauen Sie sich das Angebot an!

SolveigMM hat einen Echtzeit-Decoder für Huawei P40 Pro entwickelt
20 November 2020 News

SolveigMM hat einen Echtzeit-EVC-Decoder (MPEG-5 Teil 1) entwickelt, der auf dem Huawei P40 Pro-Telefon ausgeführt werden kann. Überprüfen Sie bitte technische Details unserer Vorlage an die MPEG Oktober-Sitzung. Wir laden Sie ein, eine Demo zu beantragen.

Video Splitter 7.6 mit hoher DPI-Unterstützung
06 November 2020 News

Solveig Multimedia eröffnet den November 2020 mit einem neuen Release! Diesen Monat stellen wir ein wichtiges Update für unser Flaggschiff Video Splitter vor, Version 7.6. Die neue Edition enthält praktische Verbesserungen an der Benutzeroberfläche. Die Schnittstelle skaliert jetzt basierend auf dem DPI-Wert in Systemen mit hoher DPI. Außerdem wird die Benutzeroberfläche skaliert, wenn Sie Video Splitter zwischen Monitoren mit unterschiedlichen DPI-Werten verschieben (ab Windows 10 1703). Wir verbessern unsere Produkte basierend auf Kundenfeedback und bemühen uns, von Release zu Release eine noch bessere Benutzerfreundlichkeit zu erzielen. Schauen Sie sich die neue Version von Video Splitter an!

HyperCam 6 Release
13 May 2020 News

SolveigMM bringt Ihnen Hypercam, Version 6. Die neue Edition ist um eine wichtige Funktion erweitert: "Voice-Over" im Media Editor. Es ermöglicht Ihnen, Ihr Video mit Sprachkommentare zu versehen. Sie müssen Ihre Datei laden, die Startposition des Voice-Overs angeben und die Aufnahme starten! Lesen Sie die vollständige Anleitung. Holen Sie sich die neue HyperCam mit 10% Rabatt und teilen Sie Ihr Feedback!