30 November 2010

HyperCam 3.1 Improves Screen Capture Speed and Quality through Microsoft Screen Codec

November 30, 2010

Contact: Xenia Chabanenko
Company: Solveig Multimedia
Title: PR manager
Phone number: +7 3822 492 609 ext 105

SolveigMM announces HyperCam 3.1 - new version of the popular program HyperCam. The program allows the users to capture and record the action on the screen, video and audio making it suitable for further editing of recorded material.

The new version of HyperCam lets you to use the pre-installed Microsoft Screen Codec for high-quality data compression, and, unlike the previous version, to record and to edit not only AVI files, but also WMV and ASF, using codecs like AVC, MPEG-2, MPEG-4, and etc. WMV and ASF formats have an advantage over AVI as they have new features, such as protection against unauthorized copying. As for the usage of the popular MPEG-4, it enables you to record full-length movies on one CD and to share video files online. Older formats such as AVI do not support new codec feature of WMV and ASF, such as protection against unauthorized copying.

Today HyperCam is one of the most convenient and affordable tools for capturing video from the Internet, recording playable movies, music, or gaming sessions. The range of features of the program is extremely broad - from private use to making video clips up to creating corporate presentations and visual aids. A video, created using HyperCam, can be written to CD, posted to your blog or website.

You work with the software using the hot-keys which you can change in the settings of the product. Convenient interface of the command line makes it possible to use HyperCam to automate and to integrate the recording process to other applications.
HyperCam 3.1 is compatible with Windows 2000 / XP / 2003 / Vista / Windows 7. The program has a pretty, user-friendly, intuitive graphical interface, a circumspect system of text annotations, as well as the opportunity to choose and to record the specified image area or a specific window. As in the previous version, HyperCam 3.1 can record what is happening on the screen as AVI file and edit in a build-in media editor, compress, capture audio and video. If necessary, you can pause a record and continue later.

In addition, according to SolveigMM CEO Dmitry Vergeles, HyperCam has several advantages over the other similar programs. "For example, HyperCam makes it possible to capture video in overlay, it has more advanced editing technology - without transcoding. Besides, the price of HyperCam is significantly lower than that of analogues. In the future we plan to improve the features of the program to capture audio and video. We will also increase the speed to capture video from the overlay mode and make a zoom, expand the functions of editing," said Dmitry Vergeles.

About Solveig Multimedia:

Founded in 2003, Solveig Multimedia is a research and development company specializing in advanced video-editing solutions for both home users and professionals.
The company’s programs and SDKs support cutting-edge video standards and formats like MP4 ISO, AVCHD, WEB M / HTML5 video, H264/AVC, Matroska, MPEG-2, etc.
The key products of SolveigMM are Video Splitter, a full-functional video editor, HyperCam, a utility for capturing screen actions, SolveigMM AVI Trimmer, a free video editor, and SolveigMM Video Editing SDK.

Company website
: http://www.solveigmm.com

Media/Press contacts:
Xenia Chabanenko
PR department at Solveig Multimedia
Tel.: +7(495) 785 09 85

"Zurück zur Schule" Verkauf läuft
23 August 2022 News

Solveig Multimedia freut sich, einen „Zurück zur Schule“-Sale zu präsentieren, der nur zwei Wochen bis zum 5. September 2022 dauern wird. Beeilen Sie sich, um unsere beliebten Programme Video Splitter, HyperCam, WMP Trimmer Plugin, Zond 265 für das neue Schuljahr mit gute 40% Rabatt zu erhalten! Bitte sehen Sie sich unser Angebot an: Video Splitter - ein leistungsstarker Video-Editor mit bildgenauer Bearbeitung und ohne Neucodierung für Ihre Videobearbeitungsaufgaben! HyperCam - eine Bildschirmaufnahmesoftware, mit der Sie alles aufzeichnen können, was auf Ihrem Bildschirm passiert: Online-Unterricht, Webinare, Videopräsentationen und so weiter. WMP Trimmer Plugin - das Plugin für Windows Media Player, das den Player in einen Multimedia-Editor verwandelt, um die einfache Bearbeitung Ihrer Dateien direkt im Player zu ermöglichen. Zond 265 – eine professionelle Analysesoftware für HEVC/H.265, AVC/H264, AV1, MPEG-2 in VES, TS, MP4 und EVC in VES.

Video Editing SDK für Linux mit Unterstützung für Übergänge
18 May 2022 News

Wir freuen uns, eine neue Hauptversion des Video Editing SDK für Linux anzukündigen. Zusätzlich zu seiner grundlegenden Smart-Rendering-Funktionalität haben wir eine Unterstützung verschiedener Effekte und Übergänge implementiert. Jetzt ist es möglich, Übergänge zum Einblenden, Ausblenden und Auflösen zu Ihrem Video hinzuzufügen sowie Bilder auf einem Video zu überlagern oder Bilder in eine Videodatei umzuwandeln.
Die andere wichtige Neuerung ist eine Unterstützung des MXF XAVC-Formats, das hauptsächlich für professionelle Anwendungsfälle für digitale Medien bestimmt ist.
Überprüfen Sie unbedingt die vollständige Änderungsliste und probieren Sie die aktualisierte Version aus und zögern Sie nicht, uns Ihre Fragen oder Vorschläge zu mailen.

Zond 265 für Mac OS mit AV1-Codec-Unterstützung
20 April 2022 News

Solveig Multimedia verbessert seinen professionellen Analyser Zond 265 weiter: Wir freuen uns, die Veröffentlichung der Mac OS-Version von Zond 265 mit AV1-Codec-Unterstützung bekannt zu geben. Wir haben auch die Unterstützung von OBU-Streams für AV1 und die Anzeige von Dekodierungsfehlern beim Öffnen von AV1-Dateien für Windows- und Mac OS-Versionen von Zond 265 integriert. Sehen Sie sich die vollständige Liste der Änderungen für Zond 265 an und laden Sie die aktualisierte Version von Zond 265 herunter und probieren Sie sie aus!

SolveigMM Weihnachtsverkaufs 2021
21 December 2021 News

Das Jahr neigt sich dem Ende zu und wir blicken auf das Jahr zurück, und wir möchten Ihnen dafür danken, dass Sie das ganze Jahr über bei uns sind.
Wir geben den Start eines großen Weihnachtsverkaufs bekannt! Holen Sie sich alle unsere beliebten Produkte mit 40% Rabatt: Video Splitter, HyperCam, WMP Trimmer Plugin und Zond 265!
Angebot gültig bis 21. Januar 2022.
Wir wünschen Ihnen und Ihrer Familie ein besinnliches Weihnachtsfest und ein gesundes und glückliches neues Jahr!
Möge Ihr Weihnachtsfest warm, fröhlich und voller Festlichkeiten sein!