20 April 2010

SolveigMM Video Splitter 2.2: Now Featuring Quick File-by-file Splicing without Conversion

April 20, 2010

Contact: Dmitry Vergeles
Title: Director
Company: Solveig Multimedia
Tel.: +7 3822 492 609 ext. 105

Solveig Multimedia has announced the release of SolveigMM Video Splitter 2.2, a new version of a popular video editor for MPEG-2, AVI, WMV, ASF, MP3 and WMA files, losslessly cutting and splicing video/audio segments. Among the newly added features and improvements of the new version there is quick splicing of AVI, WMA/WMV/ASF, MP3 and MPEG-1, MPEG-2 files one by one, without any conversion.

SolveigMM Video Splitter was originally developed in 2005, and since then it has become quite popular with the users from all over the world due to its quickness and effectiveness. The solution can be used for a great number of purposes: to remove unnecessary pieces from home video, to select a certain fragment for sharing with other people, to perform batch processing, to remove ads from recorded TV programs, to censor video/audio files for kids, to edit medical files, e.g. video of endoscopy or surgery.

The new version of this useful program, Video Splitter 2.2 has been significantly improved and enriched with new features. One of them is worth separate description - it is quick and lossless joining-up of video and audio files of different formats without converting them. Among the supported formats there are AVI, WMA/WMV/ASF, MP3 and MPEG-1, MPEG-2. The only condition is that the files to splice should have the same value of such parameters as bit rate and resolution.

As for other enhancements, now Video Splitter also supports selection of video/audio programs for MPEG-2 transport streams. The interface has become even more convenient and clear: actually, now the user can edit audio/video files in a couple of mouse clicks!

Video Splitter 2.2 at a glance:

- Quick and lossless video/audio splitting and splicing
- Support for MPEG-2 files - (.mpg, .mpeg, .vob, .ts)
- Support for AVI files - (.avi)
- Support for Windows Media files - (.asf, .wma, .wmv, .wm)
- Support for MPEG Audio files (.mp1, .mp2, .mp3, .mpa)
- K-frame/GOP accuracy for AVI, WMV, ASF
- Frame accuracy for MPEG-2
- WYSIWYG preview. Advanced K-frame navigation
- Support for batch files (.xtl)
- Support for file by file joining (AVI, WMA/WMV/ASF, MP3 and MPEG-1 video)

Pricing and Availability

SolveigMM Video Splitter is compatible with Windows. 2000/XP/Vista/Windows 7. A single-user license costs 29.95(EURO). Further information on the product, as well as its free trial edition, is available from http://www.solveigmm.com/en/products/video-splitter/

About Solveig Multimedia

Founded in 2003, Solveig Multimedia is a software developer specializing in multimedia solutions and custom development. Among its major products there are Video Splitter, WMP Trimmer Plugin, AVI Trimmer and HyperCam3. For more information on the company and its products please visit http://www.solveigmm.com

# # #

NOTE TO EDITORS: We offer a free serial number for SolveigMM Video Splitter to magazine editors, internet columnists, webmasters and bloggers considering a review on their websites, blogs or columns. Please let us know if you have questions or need any additional information on SolveigMM Video Splitter.

Product page link: http://www.solveigmm.com/en/products/video-splitter/
Company website: http://www.solveigmm.com

Contact information

Contact: Dmitry Vergeles
Title: Director
Company: Solveig Multimedia
Tel.: +7 3822 492 609 ext. 105

"Zurück zur Schule" Verkauf läuft
23 August 2022 News

Solveig Multimedia freut sich, einen „Zurück zur Schule“-Sale zu präsentieren, der nur zwei Wochen bis zum 5. September 2022 dauern wird. Beeilen Sie sich, um unsere beliebten Programme Video Splitter, HyperCam, WMP Trimmer Plugin, Zond 265 für das neue Schuljahr mit gute 40% Rabatt zu erhalten! Bitte sehen Sie sich unser Angebot an: Video Splitter - ein leistungsstarker Video-Editor mit bildgenauer Bearbeitung und ohne Neucodierung für Ihre Videobearbeitungsaufgaben! HyperCam - eine Bildschirmaufnahmesoftware, mit der Sie alles aufzeichnen können, was auf Ihrem Bildschirm passiert: Online-Unterricht, Webinare, Videopräsentationen und so weiter. WMP Trimmer Plugin - das Plugin für Windows Media Player, das den Player in einen Multimedia-Editor verwandelt, um die einfache Bearbeitung Ihrer Dateien direkt im Player zu ermöglichen. Zond 265 – eine professionelle Analysesoftware für HEVC/H.265, AVC/H264, AV1, MPEG-2 in VES, TS, MP4 und EVC in VES.

Video Editing SDK für Linux mit Unterstützung für Übergänge
18 May 2022 News

Wir freuen uns, eine neue Hauptversion des Video Editing SDK für Linux anzukündigen. Zusätzlich zu seiner grundlegenden Smart-Rendering-Funktionalität haben wir eine Unterstützung verschiedener Effekte und Übergänge implementiert. Jetzt ist es möglich, Übergänge zum Einblenden, Ausblenden und Auflösen zu Ihrem Video hinzuzufügen sowie Bilder auf einem Video zu überlagern oder Bilder in eine Videodatei umzuwandeln.
Die andere wichtige Neuerung ist eine Unterstützung des MXF XAVC-Formats, das hauptsächlich für professionelle Anwendungsfälle für digitale Medien bestimmt ist.
Überprüfen Sie unbedingt die vollständige Änderungsliste und probieren Sie die aktualisierte Version aus und zögern Sie nicht, uns Ihre Fragen oder Vorschläge zu mailen.

Zond 265 für Mac OS mit AV1-Codec-Unterstützung
20 April 2022 News

Solveig Multimedia verbessert seinen professionellen Analyser Zond 265 weiter: Wir freuen uns, die Veröffentlichung der Mac OS-Version von Zond 265 mit AV1-Codec-Unterstützung bekannt zu geben. Wir haben auch die Unterstützung von OBU-Streams für AV1 und die Anzeige von Dekodierungsfehlern beim Öffnen von AV1-Dateien für Windows- und Mac OS-Versionen von Zond 265 integriert. Sehen Sie sich die vollständige Liste der Änderungen für Zond 265 an und laden Sie die aktualisierte Version von Zond 265 herunter und probieren Sie sie aus!

SolveigMM Weihnachtsverkaufs 2021
21 December 2021 News

Das Jahr neigt sich dem Ende zu und wir blicken auf das Jahr zurück, und wir möchten Ihnen dafür danken, dass Sie das ganze Jahr über bei uns sind.
Wir geben den Start eines großen Weihnachtsverkaufs bekannt! Holen Sie sich alle unsere beliebten Produkte mit 40% Rabatt: Video Splitter, HyperCam, WMP Trimmer Plugin und Zond 265!
Angebot gültig bis 21. Januar 2022.
Wir wünschen Ihnen und Ihrer Familie ein besinnliches Weihnachtsfest und ein gesundes und glückliches neues Jahr!
Möge Ihr Weihnachtsfest warm, fröhlich und voller Festlichkeiten sein!